9.2.2 Pracovné stretnutia - efektívna organizácia a vedenie porád
PhDr. Mojmír Kališ
„Najviac času mi zaberajú porady. Cítim sa po každej unavený – tie večné spory a rozdielne názory na veci, ktoré sú tak jasné…” (Výrok účastníka kurzu)
Tento výrok v sebe koncentruje hlavný problém, ktorý sa vyskytuje pri organizovaní pracovných stretnutí – porád:
-
vleklé, nekonečné porady, ktoré zaberajú hromadu času a
-
porady nevedúce k žiadnemu rozhodnutiu, riešeniu.
Toto je paradox, pretože:
-
porady sú základnou manažérskou technikou, ktorú manažéri používajú pri vedení ľudí; význam porád vzrastá rozvojom tímového riadenia a zložitosťou riešených problémov pri súčasnej požiadavke na rýchlosť rozhodovania,
-
manažéri strávia poradami min. 40% svojho pracovného času; náklady na porady sa odhadujú priemerne na 10% všetkých nákladov
-
v modernom ponímaní riadenia sa porada chápe ako forma…