dnes je 28.3.2024

Input:

Marketingová stratégia a marketingový plán

10.1.2020, , Zdroj: Verlag Dashöfer

8.3.2 Marketingová stratégia a marketingový plán

Ing. Hilda Rubintová

Marketingová stratégia

Marketingová stratégia je vedomá orientácia na zákazníkov s cieľom uspokojiť ich očakávania. Je spojená s uvedomením si schopností a možností podniku v súlade s jeho cieľmi. Je to určenie efektívnosti vynaložených prostriedkov do budovania vzťahu medzi produktom a trhom. Vytvára konkurenčné predností na definovaných trhoch.

Proces riadenia spoločnosti ukazuje nasledovný graf:

Proces marketingové riadenia je veľmi podobný a vyjadrený je v uvedenej štruktúre:

Obsah strategického riadenia

Strategické riadenie spoločnosti zahŕňa v sebe:

  • poslanie spoločnosti, čo znamená dôvod existencie spoločnosti, jej podnikania. Je to odpoveď na otázku „ načo sme tu a pre koho sme tu”. Je to odkaz komunikovaný trhu, jeho účastníkom, ako aj odkaz do vnútra podniku, jeho manažmentu a zamestnancom. Hovorí o tom, prečo