Neprístupný dokument, nutné prihlásenie
Input:

Employer branding ako novodobý trend

9.3.2018, , Zdroj: Verlag Dashöfer

2018.03.1.2 Employer branding ako novodobý trend

Michaela Šindlerová

Každá spoločnosť má svoje špecifiká. Svoju históriu a firemnú kultúru. Podľa hodnôt a filozofie, ktorú zastávajú, vyberajú aj svojich zamestnancov tak, aby im vyhovovali do tímov a aj ako jednotlivci. V súčasnej dobe sa rozšíril pojem „employer branding”. Ide o súhrn aktivít, ktorými si spoločnosti vyberajú svoje najkľúčovejšie hodnoty a snažia sa pomocou nich budovať zamestnávateľskú značku. V princípe vytýčia to, čím sa odlišujú od konkurenčných spoločností a snažia sa to v nejakej forme „predať” na trhu – potenciálnym budúcim zamestnancom. Výsledkom by malo byť pozitívne vnímanie zamestnávateľa – jeho atraktivity a dobrej reputácie. A, samozrejme, z pohľadu spoločnosti ako takej, by to malo byť zníženie fluktuácie a zvýšenie angažovanosti zamestnancov.

Inšpirácia súčasných zamestnancov

Na to, aby ste prilákali nových ľudí do spoločnosti, nestačia len klasické náborové techniky a štruktúrované pracovné pohovory. Tým, že konkurenčných spoločností je veľa a ľudí, ktorí aktívne hľadajú nové zamestnanie málo, je dôležité zaujať inak. Aby sme však mohli predávať firemnú kultúru, je dôležité, aby v spoločnosti pracovali spokojní a angažovaní zamestnanci, ktorí firemné hodnoty zdieľajú, cítia sa inšpirovaní a ocenení. Veľmi ťažko nájdete zamestnancov niekde, kde ľudia neradi pracujú a cítia sa zle. Preto treba začať zvnútra. Súčasný stav treba dobre zanalyzovať a začať veci meniť. Nie však nariadením od manažérov – ale zapájať samotných zamestnancov do aktivít, ktoré pomôžu súčasný neželaný stav meniť. Pretože ak zamestnanci cítia, že na ich názore záleží, vtedy sú ochotní niečo meniť. Ak budú cítiť, že sú súčasťou niečoho dôležitého, vtedy budú šíriť svoje pozitívne dojmy svojmu okoliu a tak môžu

 
 Váš názor
Čo by ste zmenili na tomto portáli?
 Úspešne odoslané
Input: